شناسه خبر: ۱۶۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با جمعیت هلال احمر استان

در راستای دستیابی به اهداف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موضوع ماده ۲ اساسنامه جمعیت و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، صبح امروز تفاهم نامه همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با جمعیت هلال احمر استان با حضور جواد روحانی رییس آموزش‌وپرورش استثنایی و ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با جمعیت هلال احمر استان

به گزارش مشهد فوری؛ جواد روحانی رییس آموزش‌ و پرورش استثنایی در دیدار با ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : اداره آموزش و پرورش استثنایی با داشتن ۲۴۴ مدرسه استثنایی و مرکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان به حدود ۱۹۰۰۰ دانش آموز خدمات ویژه  ارائه می دهد که از این تعداد  ۸۹۸۰ دانش آموز در مدارس استثنایی و ۹۸۰۰ دانش آموز در مدارس پذیرا به صورت تلفیقی فراگیر و یا در مراکز جامع سنجش تحصیل می کنند .

وی با اشاره به اینکه در مدارس استثنایی توانبخشی مقدم بر آموزش است و تا زمانی که توانبخشی انجام نشود آموزش مختل می شود بیان داشت: جهت ارائه خدمات توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند همکاری نهادهای یرون سازمانی هستیم و انشالله  بتوانیم با همکاری جمعیت هلال احمر از این خدمات بهره مند شویم.

در ادامه محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: یکی از رسالت های ما آموزش عمومی است و با توجه به اینکه بخشی از جامعه را افراد بانیازهای ویژه نشکیل می دهند  جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد با برگزاری دوره های آموزشی برای معلمین استثنایی،  مربیان داوطلب هلال احمر را تربیت نماید.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان آمادگی همه جانبه برای همکاری و همراهی با اداره آموزش و پرورش استثنایی را دارد و در راستای فعالیت های بشردوستانه و تسکین آلام و رفع بخشی از نیازهای دانش آموزان استثنایی سعی خواهد کرد خدمتگزار خوبی برای این قشر از جامعه باشد و در جهت توسعه عدالت تربیتی و تحقق نصیب برابر آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم همکاری نماید.

شایان ذکر است توسعه ظرفیت ها و تعاملات مشترک بین دو سازمان،  استفاده مددجویان و گروه هدف تحت پوشش اداره استثنایی از خدمات پلی کلینیک توانبخشی، مراکز درمانی و داروخانه جمعیت هلال احمر ، برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و امداد و نجات جهت پرسنل و گروههای هدف اداره استثنایی، ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان استثنایی و ایجاد کانون دانش آموزی، عضویت داوطلبانه پرسنل و دانش آموزان اداره استثنایی در جمعیت هلال احمر، حضور دانش آموزان استثنایی داوطلب جمعیت هلال احمر در برنامه ها، همایش ها، مسابقات و... جمعیت هلال احمر، تهیه کتاب آموزش کمک های اولیه به خط بریل و تهیه کتاب صوتی برای نابینایان از محورهای این تفاهم نامه بود

 

ارسال نظر