شناسه خبر: ۱۶۱۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل پزشکی قانونی: صدمات ساختگی ۶۰ درصد در خراسان رضوی کاهش یافت

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان صدمات ساختگی در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۶۰ درصدی داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی: صدمات ساختگی ۶۰ درصد در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر سید آریا حجازی افزود: میزان تشکیل پرونده های صدمات ساختگی در پزشکی قانونی استان خراسان رضوی طی سال جاری هفت پرونده بوده است که این میزان ۱۷ پرونده در مدت مشابه سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه کنترل دقیق سیستم قضایی و به ویژه پزشکی قانونی نقش مهمی در کاهش صدمات ساختگی استان داشته است، ادامه داد: صدمات ساختگی شامل مواردی همچون آسیب‌های سطحی مانند خراشیدگی، ساییدگی، کبودی و سرخ شدگی در تصادفات و نزاع‌های ساختگی است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: صدمات حقیقی نیز شامل مواردی همچون آسیب‌های سطحی یا عمقی در حوادث تصادفات و نزاع‌ها است.

وی با اشاره به کاهش چهار درصدی صدمات حقیقی ناشی از نزاع و تصادفات طی سال جاری در پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: میزان تشکیل پرونده برای صدمات حقیقی در استان از ۱۸ هزار و ۴۸۷ پرونده در ۶ ماهه نخست سال گذشته به ۱۷ هزار و ۷۲۸ پرونده در سال جاری رسیده است.

حجازی با اشاره به کاهش ۶۸ درصدی صدمات حقیقی - ساختگی در استان خراسان رضوی گفت: در اینگونه صدمات به طور مثال در یک تصادف یا نزاع یکسری از آسیب ها و صدمات حقیقی و یکسری ساختگی هستند که میزان تشکیل پرونده برای آنها در استان از ۵۶ پرونده در نیمه نخست پارسال به ۱۸ پرونده در سال جاری کاهش یافته است. 

وی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۹ هزار و ۳۸ نفر بخاطر آسیب از سوانح جرحی به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۰ مرکز شامل یک اداره کل در مشهد و ۱۹ مرکز در سایر شهرستان‌های استان است.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۶۰ نفر نیروی انسانی و پرسنل شامل ۷۴ پزشک و ۱۸۶ نفر کارمند است.

 

ارسال نظر