شناسه خبر: ۱۶۱۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

۶ تن کالای قاچاق در مشهد امحا شد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در سومین عملیات بزرگ کشوری ۶ تن کالای قاچاق در مشهد امحا شد.

۶ تن کالای قاچاق در مشهد امحا شد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسین دشتبان در حاشیه سومین عملیات بزرگ کشوری انهدام کالای قاچاق که همزمان با هفته نیروی انتظامی انجام شد، با بیان اینکه مسئله رهگیری قاچاق از مبدا تا انهدام و ضربه به قاچاقچیان و افراد مخل امنیت اقتصادی کشور از دغدغه‌ها و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر این اساس امروز شاهد سومین عملیات بزرگ امحای کالاهای قاچاق در کشور در سال جاری هستیم، گفت: با توجه به مرزهای گسترده خراسان رضوی پوشاک مستعمل، دخانیات و مواد غذایی در صدر کالاهای قاچاق در استان قرار دارد که علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور سلامت شهروندان را نیز هدف قرار داده و بر این اساس با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی توانستیم این حجم از کالای قاچاق را به مرحله انهدام برسانیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین افزود: با اجرای طرح مقابله با کالاهای فاقد شناسه محصولات دخانی به عنوان یکی از طرح‌های پنج‌گانه مقابله با قاچاق؛ کالای هدف فاقد شناسه به عنوان کالای قاچاق شناسایی گردید که دارای منشأ داخلی از سایر استان‌ها می‌باشد.

وی افزود: سومین مرحله انهدام کالاهای قاچاق دارای حکم قطعی در سال ۱۴۰۲ به وزن ۶ تن و ارزش ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال شامل پوشاک مستعمل، سیگار، تنباکو، مواد غذایی خشک امروز در حال انجام است.

گفتنی است؛ پیش از این دومین مرحله‌ی انهدام کالاهای قاچاق دارای حکم قطعی در سال ۱۴۰۲ به وزن ٢١ تن و ارزش ٢٣ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال شامل ۱۹۸۴ ردیف کالایی مشتمل بر خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، دارویی، دخانی و بهداشتی امحا شد.

 

ارسال نظر