الف

انتقاد آیت الله علم الهدی از سهم‌خواهی‌ها؛ همه افراد که در ستاد انتخاباتی بودند نمی‌توانند منصب بگیرند!


8 مرداد 1400 - 13:10
3e287c9025
امام جمعه مشهد گفت: کسانی که در این جریان ولایی با سودای رسیدن به منصب در ستادها وارد شدند تا در این حکومت نصیبی داشته باشد، همه آنها که نمی‌توانند به منصب برسند و کسانی که منصب نمی گیرند شروع می‌کنند به ایراد گرفتن بر مسئولین و وزرا و مسئولین را مورد مطالبه و نقد قرار می‌دهند که اگر ما می‌آمدیم بهتر بود.

به گزارش مشهد فوری، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی اقامه شد، اظهار کرد: هفته آینده، هفته تنفیذ مقام معظم رهبری نسبت به انتخاب ارزشمند مردم است و رئیس جمهور منتخب مردم توسط رهبری تنفیذ می‌شود و مراسم تحلیف در برابر نمایندگان صورت می‌گیرد و دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در اینجا مساله‌ قابل توجه این است که فضای کشور و مطالبات مردم قابل تامل است، گفت: رئیس جمهور در فضای خاص کشور و نوع مطالبات مختلفی که او را احاطه کرده است وارد پاستور می‌شود، باید دید نوع بیان مطالبه چگونه باید باشد، مطالبه حق مردم است مردم باید مطالبه گر باشند اما باید دید ادبیات مطالبه چطور باید شکل بگیرد.

وی با تشریح شرایط کشور گفت: فضای کشور به شکلی است که امپراطور رسانه‌ای استکبار که در دمیدن بر منع مردم در شرکت در انتخابات فعالیت کرد تا انتخابات را بهم بزند و شما مردم او را ناامید کردید و استکبار را عقب زدید؛ معلوم است که او آرام نمی‌گیرد و با سوء اعمال و نفوذ و تلقین شیطانی که دارد مردم را وادار به خشونت می‌کند و آشوب‌های سیاسی برپا می‌کند که نمونه آن را در گوشه و کنار کشور می‌بینیم که تحریکات استکبار جهانی در ایجاد آشوب‌های سیاسی به خاطر شکست در جریان انتخابات، در چه وضعی است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات شرکت نکردند و میخواهند مطالبات به حق مردم را به نفع نیات فاسد خود مصادره کنند و مطالبه‌گر می‌شوند که ما در انتخابات شرکت نکردیم اما شما که شرکت کردید بببینید کدام مشکل حل شد و طبیعتا در تحریک مطالبات فعالیت می‌کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جریانهای رقیبی که با این رئیس جمهور رقابت داشتند قصد دارند ایراد بگیرند اشکال بتراشند و در جریان رسانه‌ای خود و بین مردم این را بزرگ کنند که این دولت کاری نمی تواند انجام دهد.

وی در ادامه به گروه دیگری اشاره کرد و افزود: کسانی که در این جریان ولایی با سودای رسیدن به منصب وارد شدند و در ستادها وارد شدند تا در این حکومت نصیبی داشته باشد، همه آنها که نمی توانند به منصب برسند و کسانی که منصب نمی گیرند شروع می‌کنند به ایراد گرفتن بر مسئولین و وزرا و مسئولین را مورد مطالبه و نقد قرار می‌دهند که اگر ما می‌آمدیم بهتر بود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: در مقابل اینها مردم انقلابی که با شناخت معیارهای رهبری و شناخت رئیسی به او رای دادند در انتظار تحقق وعده‌های رئیسی هستند. از همه این‌ها بالاتر مردم نجیب و صبور ما که زیر بار مشکلات کمرشان خم شده است انتظار دارند تحول به وجود بیاید و مشکلات کاهش پیدا کند و کمر خمیده را از زیر بار مشکلات در بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه این مطالبات وجود دارد و رئیس جمهور در چنین شرایطی اداره امور را به دست می‌گیرد، گفت: رئیس جمهور وارد پاستور می‌شود و مطالبات او را محاصره کرده است طبیعی است که فشارها سنگین است، زبان‌های نقد گشوده است، تخریب‌ها و امراض و اغراض فاسد افراد جانی هم در اینجا آرام نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری از دولت تصریح کرد: با این وضعیتی که در کشور وجود دارد و در این فضا رئیس جمهور وارد پاستور می‌شود مطالبه از دولت و رئیس جمهور باید ادبیات خاص خودش را داشته باشد تا به نتیجه برسد. مطالبات اولا وظیفه محورانه باشد، افراد به عنوان تکلیف و وظیفه در موقعیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطالبه کنند و باید مطالبه شان وظیفه محور باشد نه انتقام جویانه و سهم خواهانه، در مقام انتقام هم مطالبه نکنند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: مطالبات باید جوری باشد که آب در آسیاب دشمن نریزند دشمن قصد سست کردن پایه‌های نظام را دارد مردم باید جوری مطالبه کنند که آب به آسیاب دشمن نریزند و دشمن روی این موج مطالبات مردمی سوار نشود و قصه را به نفع خود تمام کند. در بحران‌های اجتماعی که دشمن ایجاد می‌کند مطالبه نداشته باشند و مطالبه برای وضعیت عادی بگذارند و نظام را دشمن شاد نکنند و در سایه فشار دشمن مطالبات خود را مطرح نکنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دولت جدید با شعار جهاد آمده است، یادآور شد: در گذشته هر دولت با شعاری می‌آمد و افرادی به سرغ دولت می‌رفتند که تناسبی با شعار دولت داشتند. دولت سازندگی با شعار توسعه اقتصادی آمد و توسعه اقتصادی با الگو غربی در ذهن‌ها تبلور کرد و جریان سرمایه دار به سراغ ان شعار رفت و سرمایه و سرمایه‌داز تقویت شد.

وی ادامه داد: دولت اصلاحات با شعار توسعه سیاسی آمد متاسفانه دگر اندیشان با نگاه اینکه اصلاحات، اصلاح اصل نظام است و باید اصل نظام بهم بخورد با این کیفیت به سراغ دولت اصلاحات و شعار توسعه سیاسی دولت آمدند و درگیری‌های سیاسی ناروایی را به وجود آوردند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: دولت بعد اصلاحات با شعار خدمت آمد مردم هم استقبال کردند اما بعد، قدرت‌مداری بر انگیزه خدمت مسلط شد و قدرت‌مداری مسئولین را آنچنان گرفت که در جریان قدرت‌مداری خود مردم را فراموش کردند و مشکلات ایجاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید با شعار تعامل جهانی آمد که اگر مشکلات ارتباطی را با دنیا درست کنیم مشکلات اقتصاد حل می‌شود و برخلاف آنچه رهبری تذکر دادند به سراغ غرب رفتند مشکلات حل نمی‌شود بلکه اضافه می‌شود اما آنها چون این اعتقاد را داشتند که اگر بنا شد در سایه ارتباط و تعامل با غرب توانستند مشکلات را از بین ببرند حتی اینکه فناوری هسته‌ای را کنار بگذارند به این وسیله مشکلات مردم قابل حل است، طی دو دولت این خط را ادامه دادند و جز مشکلات اقتصادی اثر و نتیجه‌ای برای مردم نداشت.

وی با تاکید بر اینکه این دولت با شعار جهاد آمده است، عنوان کرد: اگر دولت با شعار جهاد آمد، مطالبه از جهادگر باید عین مطالبه از گروه‌های جهادگر در بخش‌های مختلف جامعه باشد، اگر یک گروه جهادی آمد و گفت بدون مزد قصد کمک و جهاد و حل مشکل روستا را دارم مردم چطور مطالبه می کنند؟ مردم استقبال می‌کنند کمک می‌کنند و اگر مطالبه‌ای دارند در کنار کمک‌های خودشان مطالبه را مطرح می‌کنند. این دولت با شعار جهاد آمده باید مطالبات باید آمیخته با کمک به جهادگر باشد اگر با کمک‌های سیاسی، اجتماعی و انسانی مختلف مطالبه صورت گرفت به نتیجه می‌رسد اما اگر مطالبات خصمانه باشد دولت مندک می‌کند این ادبیات مطالباتی را باید در دولت جدید در نظر بگیریم.

«غدیر» سنگ بنای تمدن نوین اسلامی است

آیت الله علم الهدی در خطبه عبادی نماز گفت: موضوع بحث ما در باره تقوای عملی در ارتباطات بود و در هفته های گذشته در مورد ارتباط با والدین تقوای عملی را مورد بحث قراردادیم اما این هفته استثنائا به دلیل تقارن با عید سعید غدیر امروز در مورد معرفت شناسی غدیر صحبت می‌کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: تا کنون ما در باره غدیر وقتی بحث می شد فقط یک موضوع تاریخی بود اما واقیت این است مه غدیر تاریخ نیست بلکه دو ماهیت فیزیکی و جریانی دارد، ماهیت فیزیکی که در ذی الحجه رخ داد شایسته گزینی بر حسب شایستگی ساختاری است معمولا در شایسته گزینی ها افراد مقایسه می شوند و سپس شایسته انتخاب می‌شود، حضرت علی (ع) به عنوان شایسته ای که شایسته ساخته شده است، انتخاب می‌شود 

وی خاطرنشان کرد: پیام اکرم در غدیر این مطلب را تذکر دادند که علی را برتر بدانید و فضیلت دهید چون بعد از من افضل مردم علی است یعنی علی شایسته گزینی است اما این به معنای انتخاب از بین شایسته ها نیست، علی به عنوان شایسته برای رهبری جامعه ساخت شده، نه اینکه یک انسان از بین انسان‌ها انتخاب شود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: پیامبر در خطبه غدیر اشاره می کنند و می‌فرمایند مردم، آن نوری که خداوند متعال به عنوان ساختار ویژه قرار داد در من بافته شده است که در هیچ موجودی و آفریده ای آن نور نیست به عنوان رهبری بشر، خدا نوری را آفرید و در من قرارداد و ساختار وجودی علی هم چنین است و در نسل معصوم علی هم این نور وجود دارد تا برسد به مهدی عج الله که او هم این خصوصیت را دارد پس شایسته گزینی علی بر حسب انتخاب نیست بلکه او شایسته آفریده شده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: 70 روز بعد از غدیر جامعه از غدیر منحرف شد و این شایسته ستیزی بود که در جامعه رخ داد و پیامبر به این امر اشاره می‌کنند که امامت را بعد از من پادشاهی قرار می دهند و غصب می کنند. یعنی به انحراف غدیر هم از شایسته ستیزی رسول الله اشاره می کنند.

وی افزود: غدیر غیر از ماهیت فیزیکی ماهیت جریانی نیز دارد، مدنیت مردم در هر جامعه ای محورش رهبری و حاکمیت و مدیریت است جامعه زندگی کردن مردم و دور هم زیستن ملاک تمدن مردم است به هر شکلی که مردم این زیست جمعی را دنبال کنند تمدن آن جامعه است اینکه رهبری بر تمدن نوین اسلامی تاکید دارند این تمدن نوین است، یعنی جوامع از روزی که جامعه تشکیل دادند تمدن را بر زور و قدرت قرار دادند و جنایت و آدمکشی و خون بارانه ای شد که در قرون وسطایی در تاریخ زندگی بشر کل گرفت و نتیجه آن را فساد و نکبت دیدند و به سراغ این رفتند که حکومت ها مردمی باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: از ابتدای مدرنیسم که این نوع تفکر در جامعه شکل گرفت و اتکا حکومت بر مردم، محصولی جز از جنایت و فسادی نداشت و دیدند بعد از قدرت گرفتن این قدرت در استخدام یک فرد است و اختلاس و دزدی و بی بند وباری هاست که در حوزه زندگی بشر در دو قرن و نیم شکل گرفته است و بنابراین بشر به دنبال تمدن نوین است که عدم تبیعض را در زندگی اجتماعی خود لمس کند که مربوط به اسلام است و اسلام این را ارائه می دهد و سنگ بنای این تمدن غدیر است غدیر یک جریانی بود که باید به واسطه خدا و منصوب خدا ساخته بشود.

امام جمعه مشهد گفت: بشر چون ذی نفع است نمی تواند عدل و انصاف را به خوبی اجرا کند، با نظام ولایی می شود تمدن نوین اسلامی را به دنیا هدیه داد.

امام جمعه مشهد گفت: کسانی که در این جریان ولایی با سودای رسیدن به منصب در ستادها وارد شدند تا در این حکومت نصیبی داشته باشد، همه آنها که نمی‌توانند به منصب برسند و کسانی که منصب نمی گیرند شروع می‌کنند به ایراد گرفتن بر مسئولین و وزرا و مسئولین را مورد مطالبه و نقد قرار می‌دهند که اگر ما می‌آمدیم بهتر بود.

پایگاه خبری مشهد فوری (mashhadfori.com)

3e287c9025
8 مرداد 1400 - 13:10

به گزارش مشهد فوری، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی اقامه شد، اظهار کرد: هفته آینده، هفته تنفیذ مقام معظم رهبری نسبت به انتخاب ارزشمند مردم است و رئیس جمهور منتخب مردم توسط رهبری تنفیذ می‌شود و مراسم تحلیف در برابر نمایندگان صورت می‌گیرد و دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در اینجا مساله‌ قابل توجه این است که فضای کشور و مطالبات مردم قابل تامل است، گفت: رئیس جمهور در فضای خاص کشور و نوع مطالبات مختلفی که او را احاطه کرده است وارد پاستور می‌شود، باید دید نوع بیان مطالبه چگونه باید باشد، مطالبه حق مردم است مردم باید مطالبه گر باشند اما باید دید ادبیات مطالبه چطور باید شکل بگیرد.

وی با تشریح شرایط کشور گفت: فضای کشور به شکلی است که امپراطور رسانه‌ای استکبار که در دمیدن بر منع مردم در شرکت در انتخابات فعالیت کرد تا انتخابات را بهم بزند و شما مردم او را ناامید کردید و استکبار را عقب زدید؛ معلوم است که او آرام نمی‌گیرد و با سوء اعمال و نفوذ و تلقین شیطانی که دارد مردم را وادار به خشونت می‌کند و آشوب‌های سیاسی برپا می‌کند که نمونه آن را در گوشه و کنار کشور می‌بینیم که تحریکات استکبار جهانی در ایجاد آشوب‌های سیاسی به خاطر شکست در جریان انتخابات، در چه وضعی است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات شرکت نکردند و میخواهند مطالبات به حق مردم را به نفع نیات فاسد خود مصادره کنند و مطالبه‌گر می‌شوند که ما در انتخابات شرکت نکردیم اما شما که شرکت کردید بببینید کدام مشکل حل شد و طبیعتا در تحریک مطالبات فعالیت می‌کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جریانهای رقیبی که با این رئیس جمهور رقابت داشتند قصد دارند ایراد بگیرند اشکال بتراشند و در جریان رسانه‌ای خود و بین مردم این را بزرگ کنند که این دولت کاری نمی تواند انجام دهد.

وی در ادامه به گروه دیگری اشاره کرد و افزود: کسانی که در این جریان ولایی با سودای رسیدن به منصب وارد شدند و در ستادها وارد شدند تا در این حکومت نصیبی داشته باشد، همه آنها که نمی توانند به منصب برسند و کسانی که منصب نمی گیرند شروع می‌کنند به ایراد گرفتن بر مسئولین و وزرا و مسئولین را مورد مطالبه و نقد قرار می‌دهند که اگر ما می‌آمدیم بهتر بود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: در مقابل اینها مردم انقلابی که با شناخت معیارهای رهبری و شناخت رئیسی به او رای دادند در انتظار تحقق وعده‌های رئیسی هستند. از همه این‌ها بالاتر مردم نجیب و صبور ما که زیر بار مشکلات کمرشان خم شده است انتظار دارند تحول به وجود بیاید و مشکلات کاهش پیدا کند و کمر خمیده را از زیر بار مشکلات در بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه این مطالبات وجود دارد و رئیس جمهور در چنین شرایطی اداره امور را به دست می‌گیرد، گفت: رئیس جمهور وارد پاستور می‌شود و مطالبات او را محاصره کرده است طبیعی است که فشارها سنگین است، زبان‌های نقد گشوده است، تخریب‌ها و امراض و اغراض فاسد افراد جانی هم در اینجا آرام نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری از دولت تصریح کرد: با این وضعیتی که در کشور وجود دارد و در این فضا رئیس جمهور وارد پاستور می‌شود مطالبه از دولت و رئیس جمهور باید ادبیات خاص خودش را داشته باشد تا به نتیجه برسد. مطالبات اولا وظیفه محورانه باشد، افراد به عنوان تکلیف و وظیفه در موقعیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطالبه کنند و باید مطالبه شان وظیفه محور باشد نه انتقام جویانه و سهم خواهانه، در مقام انتقام هم مطالبه نکنند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: مطالبات باید جوری باشد که آب در آسیاب دشمن نریزند دشمن قصد سست کردن پایه‌های نظام را دارد مردم باید جوری مطالبه کنند که آب به آسیاب دشمن نریزند و دشمن روی این موج مطالبات مردمی سوار نشود و قصه را به نفع خود تمام کند. در بحران‌های اجتماعی که دشمن ایجاد می‌کند مطالبه نداشته باشند و مطالبه برای وضعیت عادی بگذارند و نظام را دشمن شاد نکنند و در سایه فشار دشمن مطالبات خود را مطرح نکنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دولت جدید با شعار جهاد آمده است، یادآور شد: در گذشته هر دولت با شعاری می‌آمد و افرادی به سرغ دولت می‌رفتند که تناسبی با شعار دولت داشتند. دولت سازندگی با شعار توسعه اقتصادی آمد و توسعه اقتصادی با الگو غربی در ذهن‌ها تبلور کرد و جریان سرمایه دار به سراغ ان شعار رفت و سرمایه و سرمایه‌داز تقویت شد.

وی ادامه داد: دولت اصلاحات با شعار توسعه سیاسی آمد متاسفانه دگر اندیشان با نگاه اینکه اصلاحات، اصلاح اصل نظام است و باید اصل نظام بهم بخورد با این کیفیت به سراغ دولت اصلاحات و شعار توسعه سیاسی دولت آمدند و درگیری‌های سیاسی ناروایی را به وجود آوردند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: دولت بعد اصلاحات با شعار خدمت آمد مردم هم استقبال کردند اما بعد، قدرت‌مداری بر انگیزه خدمت مسلط شد و قدرت‌مداری مسئولین را آنچنان گرفت که در جریان قدرت‌مداری خود مردم را فراموش کردند و مشکلات ایجاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید با شعار تعامل جهانی آمد که اگر مشکلات ارتباطی را با دنیا درست کنیم مشکلات اقتصاد حل می‌شود و برخلاف آنچه رهبری تذکر دادند به سراغ غرب رفتند مشکلات حل نمی‌شود بلکه اضافه می‌شود اما آنها چون این اعتقاد را داشتند که اگر بنا شد در سایه ارتباط و تعامل با غرب توانستند مشکلات را از بین ببرند حتی اینکه فناوری هسته‌ای را کنار بگذارند به این وسیله مشکلات مردم قابل حل است، طی دو دولت این خط را ادامه دادند و جز مشکلات اقتصادی اثر و نتیجه‌ای برای مردم نداشت.

وی با تاکید بر اینکه این دولت با شعار جهاد آمده است، عنوان کرد: اگر دولت با شعار جهاد آمد، مطالبه از جهادگر باید عین مطالبه از گروه‌های جهادگر در بخش‌های مختلف جامعه باشد، اگر یک گروه جهادی آمد و گفت بدون مزد قصد کمک و جهاد و حل مشکل روستا را دارم مردم چطور مطالبه می کنند؟ مردم استقبال می‌کنند کمک می‌کنند و اگر مطالبه‌ای دارند در کنار کمک‌های خودشان مطالبه را مطرح می‌کنند. این دولت با شعار جهاد آمده باید مطالبات باید آمیخته با کمک به جهادگر باشد اگر با کمک‌های سیاسی، اجتماعی و انسانی مختلف مطالبه صورت گرفت به نتیجه می‌رسد اما اگر مطالبات خصمانه باشد دولت مندک می‌کند این ادبیات مطالباتی را باید در دولت جدید در نظر بگیریم.

«غدیر» سنگ بنای تمدن نوین اسلامی است

آیت الله علم الهدی در خطبه عبادی نماز گفت: موضوع بحث ما در باره تقوای عملی در ارتباطات بود و در هفته های گذشته در مورد ارتباط با والدین تقوای عملی را مورد بحث قراردادیم اما این هفته استثنائا به دلیل تقارن با عید سعید غدیر امروز در مورد معرفت شناسی غدیر صحبت می‌کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: تا کنون ما در باره غدیر وقتی بحث می شد فقط یک موضوع تاریخی بود اما واقیت این است مه غدیر تاریخ نیست بلکه دو ماهیت فیزیکی و جریانی دارد، ماهیت فیزیکی که در ذی الحجه رخ داد شایسته گزینی بر حسب شایستگی ساختاری است معمولا در شایسته گزینی ها افراد مقایسه می شوند و سپس شایسته انتخاب می‌شود، حضرت علی (ع) به عنوان شایسته ای که شایسته ساخته شده است، انتخاب می‌شود 

وی خاطرنشان کرد: پیام اکرم در غدیر این مطلب را تذکر دادند که علی را برتر بدانید و فضیلت دهید چون بعد از من افضل مردم علی است یعنی علی شایسته گزینی است اما این به معنای انتخاب از بین شایسته ها نیست، علی به عنوان شایسته برای رهبری جامعه ساخت شده، نه اینکه یک انسان از بین انسان‌ها انتخاب شود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: پیامبر در خطبه غدیر اشاره می کنند و می‌فرمایند مردم، آن نوری که خداوند متعال به عنوان ساختار ویژه قرار داد در من بافته شده است که در هیچ موجودی و آفریده ای آن نور نیست به عنوان رهبری بشر، خدا نوری را آفرید و در من قرارداد و ساختار وجودی علی هم چنین است و در نسل معصوم علی هم این نور وجود دارد تا برسد به مهدی عج الله که او هم این خصوصیت را دارد پس شایسته گزینی علی بر حسب انتخاب نیست بلکه او شایسته آفریده شده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: 70 روز بعد از غدیر جامعه از غدیر منحرف شد و این شایسته ستیزی بود که در جامعه رخ داد و پیامبر به این امر اشاره می‌کنند که امامت را بعد از من پادشاهی قرار می دهند و غصب می کنند. یعنی به انحراف غدیر هم از شایسته ستیزی رسول الله اشاره می کنند.

وی افزود: غدیر غیر از ماهیت فیزیکی ماهیت جریانی نیز دارد، مدنیت مردم در هر جامعه ای محورش رهبری و حاکمیت و مدیریت است جامعه زندگی کردن مردم و دور هم زیستن ملاک تمدن مردم است به هر شکلی که مردم این زیست جمعی را دنبال کنند تمدن آن جامعه است اینکه رهبری بر تمدن نوین اسلامی تاکید دارند این تمدن نوین است، یعنی جوامع از روزی که جامعه تشکیل دادند تمدن را بر زور و قدرت قرار دادند و جنایت و آدمکشی و خون بارانه ای شد که در قرون وسطایی در تاریخ زندگی بشر کل گرفت و نتیجه آن را فساد و نکبت دیدند و به سراغ این رفتند که حکومت ها مردمی باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: از ابتدای مدرنیسم که این نوع تفکر در جامعه شکل گرفت و اتکا حکومت بر مردم، محصولی جز از جنایت و فسادی نداشت و دیدند بعد از قدرت گرفتن این قدرت در استخدام یک فرد است و اختلاس و دزدی و بی بند وباری هاست که در حوزه زندگی بشر در دو قرن و نیم شکل گرفته است و بنابراین بشر به دنبال تمدن نوین است که عدم تبیعض را در زندگی اجتماعی خود لمس کند که مربوط به اسلام است و اسلام این را ارائه می دهد و سنگ بنای این تمدن غدیر است غدیر یک جریانی بود که باید به واسطه خدا و منصوب خدا ساخته بشود.

امام جمعه مشهد گفت: بشر چون ذی نفع است نمی تواند عدل و انصاف را به خوبی اجرا کند، با نظام ولایی می شود تمدن نوین اسلامی را به دنیا هدیه داد.

منبع: مشهد فوری

316

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

اخبار ایران و جهان