شناسه خبر: ۱۶۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

هجوم مجدد ریزگردها تردد در جاده ترانزیتی سرخس را محدود کرد

هجوم دوباره ریزگردها بر اساس اعلام امروز ادارات هواشناسی و راهداری سرخس، کیفیت هوای این شهرستان را در وضعیت هشدار قرار داد، دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی سرخس- مشهد بر اثر گرد و غبار محدود شد.

هجوم مجدد ریزگردها تردد در جاده ترانزیتی سرخس را محدود کرد

به گزارش مشهد فوری؛ رییس اداره هواشناسی شهرستان سرخس گفت: کیفیت هوای سرخس امروز در وضعیت هشدار قرار گرفته است، به طوریکه طی چند ساعت از آغاز توفان گرد و خاک تاکنون، میزان ذرات با قطر pm۱۰، به طور میانگین به ۴۳۰ میلی گرم در مترمکعب رسیده است.

«علی تبریزنیا تبریزی» میزان غلظت ریزگردها در ساعت ۱۰ صبح را هزار و ۸۸ میلی گرم در مترمکعب عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش بینی ها وضعیت ریزگردها تا عصر امروز ادامه خواهد داشت و پس از آن کیفیت هوا بهبود خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وزش باد در شهرستان سرخس دید افقی به ۳۰۰ متر کاهش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز به ایرنا گفت: صبح امروز به دلیل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، دید افقی در جاده ترانزیتی سرخس- مشهد تا کیلومتر۵۰ محدود شده است.

جعفر شهامت افزود: همچنین جاده های شهرستان صالح آباد نیز تحت تاثیر وزش باد و گرد و خاک قرار دارد، اما تردد در سایر جاده های استان خراسان رضوی اکنون عادی و روان است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

جاده ترانزیتی سرخس - مشهد به طول ۱۹۵ کیلومتر یک گذرگاه بین المللی در ارتباط با کشور ترکمنستان نیز محسوب می شود.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

 

ارسال نظر