شناسه خبر: ۱۶۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

مشهد قطب فعالیت‌های قرآنی است/ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در جامعه

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: مشهد قطب فعالیت‌های قرآنی بوده و هست چراکه در سال‌های اخیر قهرمانان قرآنی بسیاری در قالب مسابقات و جشنواره‌های مختلف در سطوح ملی و بین المللی از این شهر برخاسته‌اند.

مشهد قطب فعالیت‌های قرآنی است/ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در جامعه

به گزارش مشهد فوری به نقل از آستان‌نیوز،حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان شامگاه دوشنبه در چهارمین نشست «هم‌نشینی قرآنی» که با حضور جمعی از حافظان، قاریان، مفسران و پیشکسوتان و مفسران قرآنی مشهد در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهارداشت: این نشست فرصتی برای تجدید دیدار، گفت‌وگو با فعالان این حوزه و ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی در مشهد است. 

وی گردهمایی، هم‌افزایی و همدلی بیشتر جامعه قرآنی مشهد با یکدیگر را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست قرآنی عنوان کرد و افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز و لزوم برنامه‌ریزی مناسب جهت میزبانی از خیل گسترده‌ زائران از اقصی نقاط کشور در این ایام را یکی دیگر از دلایل برگزاری این نشست معرفی کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نوروز بهترین فرصت برای قرآنی کردن جامعه و پیوند دادن زائران حضرت رضا(ع) با فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: باید برنامه‌های جامع قرآنی برای این ایام تدارک دیده شود تا زائران بعد از اینکه از زیارت حضرت رضا(ع) به شهر خود باز می‌گردند با فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر ارتباط مستمری داشته باشند.

حجت الاسلام میریان خاطرنشان کرد: مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای قرآنی‌تر کردن آحاد جامعه پذیرای ایده‌های نو و تازه جامعه قرآنی در مناسبت‌های مختلف است تا بتوان به نحو أحسن از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی تأکید کرد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مشتاق و نیازمند همکاری با حافظان و قاریان قرآنی است و علاوه بر این می‌توان شب نشینی‌های رمضانی را با هدف انجام صله رحم و دید و بازدیدهای جامعه قرآنی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان فراهم کرد.

اجرای گروه تواشیح حضرت ولی‌عصر(عج)، تلاوت قرآن محمدجواد پناهی و ابوالفضل چمنی از قاریان برجسته قرآن در مشهد و تقدیر از 10 قاری برجسته از دیگر برنامه‌های چهارمین نشست «هم‌نشینی قرآنی» بود.

 

ارسال نظر