شناسه خبر: ۱۶۱۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

معضل موش‌ها در مشهد/ شناسایی ۸ کانون جوندگان

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در شهر مشهد ۸ کانون جوندگان شناسایی و نشانه‌گذاری شده است و اینکه بگوییم این معضل صفر و یا از بین برود، به‌هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و لذا باید کنترل گردد تا موش‌ها افزایش پیدا نکند.

معضل موش‌ها در مشهد/ شناسایی ۸ کانون جوندگان

به گزارش مشهد فوری؛ محمد پذیرا در گفت‌وگو با اخبار مشهد درباره  جمع‌آوری معضلات موش‌ها در مشهد اظهار کرد: از سال ۹۶ تاکنون در خصوص بحث جمع‌آوری موش بررسی‌هایی در شهرداری مشهد انجام شده و در مناطق مختلف شهری اکیپ‌هایی برای جمع‌آوری این جانوران آماده‌باش هستند. وی افزود: در ابتدا این جانوران شناسایی و بسته به نوع محل طعمه‌گذاری می‌شود و از سموم مختلف برای امحاء آنان استفاده می‌گردد. در کنار تمام این موارد کار گروهی با اساتید دانشگاه انجام شده تا با روش‌های نوین علمی بتوان باعث کاهش رشد موش‌ها در سطح شهر شود.

 رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در شهر مشهد ۸ کانون جوندگان شناسایی و نشانه‌گذاری شده‌است. وی گفت: نمی‌شود توقع داشت این معضل از بین برود، چون به‌هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و فقط باید کنترل گردد تا موش‌ها افزایش پیدا نکند.

پذیرا عنوان کرد: در ۶ سال گذشته تعداد کانون‌ها از ۶۰ عدد به ۸ کانون کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی از شهروندان و مغازه‌داران اضافه غذا، نان و یا میوه و سبزیجات خود را در جوی های شهر می‌ریزند که این اقدام از مهمترین عوامل لانه‌گزینی و تکثیر موش‌هاست. همچنین در زیر پوست شهر انواع کانال‌ها و یا ساختمان‌ها و زمین‌های متروکه و نیمه کاره وجود دارد که مکان و پناهگاه مناسبی برای رشد و افزایش موش‌ها است.

 

خبرنگار : سیده مرجان فرحمند

 

ارسال نظر