شناسه خبر: ۱۶۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

رییس هیات معارف جنگ ارتش:

عملیات ثامن‌الائمه (ع) نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است

رییس هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروزی در عملیات «ثامن الائمه» کلید پیروزی سایر عملیاتهای مهم دوران دفاع مقدس بود و جسارت و شجاعت تاختن به دشمن را گسترش داد.

عملیات ثامن‌الائمه (ع) نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است

به گزارش مشهد فوری؛ امیر سرتیپ ناصر آراسته روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه و تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان ارتش منطقه شمال شرق در مشهد افزود: در عملیات ثامن الائمه همه اصول جنگی رعایت شده بود.

وی بیان کرد: از ویژگیهای عملیات ثامن الائمه سرعت پیروزی آن بود که فرصت «پاتک» مکرر به دشمن نداد و در کمتر از ۴۸ ساعت با شکستن حصر آبادان پایان یافت.

رییس هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ثامن الائمه تنها عملیاتی بود که لشکر شکست خورده دشمن بعثی مقابل فرمانده لشکر پیروز رژه رفتند و فرمانده ما با زبان عربی با آنها صحبت کرد.

وی با بیان اینکه امام(ره) در مورد عملیات پاوه کرمانشاه و شکست حصر آبادان بصورت مستقیم سخن گفتند، افزود: فرمان رهبر کبیر انقلاب بدون خدشه توسط رزمندگان اجرایی شد.

سرتیپ آراسته اظهار داشت: قبل از عملیات ثامن الائمه نیروی زمینی ارتش، ۱۴۶ عملیات برای زمین گیر کردن دشمن انجام داده بود اما این عملیات به منظور بیرون کردن دشمن بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش هم اظهار داشت: هر چه داریم متعلق به دفاع مقدس است. امروز پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی را در اختیار داریم و مرزهای نیروهای مومن و ولایتمدار با حساسیت مدیریت و حفاظت می‌شود.

 

ارسال نظر