شناسه خبر: ۱۶۱۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد

رکورد اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکسته شد

مسئول واحد فراهم‌‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ایثار و گذشت خانواده های افراد مرگ مغزی در استان رکورد اهدای عضو در یک ماه شکسته شد.

رکورد اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکسته شد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار داشت:  تعداد اهداکنندگان عضو از مرگ مغزی که تحت عمل اهدا و پیوند قرار گرفته‌اند با ایثار و گذشت خانواده‌های جانبخشان  در آذرماه سال جاری به 18 مورد رسید.

وی با بیان اینکه میانگین اهدا در هر ماه 10 نفر است که  فقط در آذرماه این عدد به 18 نفر رسید، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا اول دی ماه 120 اهدای عضو در بیمارستان پیوند اعضاء مشهد انجام شده است.

مسئول واحد فراهم‌‍ آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: با همیاری و تلاش شبانه‌روزی و بی‌دریغ پرسنل توانمند و زحمتکش واحدهای شناسایی، فراهم‌آوری و پیوند اعضای بیمارستان پیوند اعضاء منتصریه 467 بیمار نیازمند پیوند عضو در این بیمارستان تحت عمل پیوند اعضاء قرار گرفتند که 80 نفر آنها در آذرماه بوده است.

خالقی گفت: اقدام ارزشمند خانواده‌های افراد مرگ مغزی در اجازه بر اهدای اعضاء نشان از روح بزرگ و نوع دوستی مردم ایران دارد و هر کدام الگویی برای ترویج فرهنگ تسلیم در برابر قضای الهی و رضایت به مشیت الهی و اهدای عضو در جامعه است.

 

ارسال نظر