شناسه خبر: ۱۶۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

همکاری‌های علمی و درمانی مشهد و ترکمنستان گسترش می‌یابد

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه‌ریزی در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و درمانی میان این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور ترکمنستان خبر داد.

همکاری‌های علمی و درمانی مشهد و ترکمنستان گسترش می‌یابد

به گزارش مشهد فوری؛ شاپور بدیعی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دیداری که با مسئولان حوزه سلامت ترکمنستان داشتیم بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، پژوهشی، گردشگری سلامت و پذیرش دانشجو تأکید شد.

وی تصریح کرد: در این برنامه همکاری ۵ ساله پس از پایان هر سال، پیوستی در گزارش کار سالانه خواهیم داشت و پس از پایان سال اول، برنامه‌ریزی سال دوم، پس از پایان سال دوم برنامه‌ریزی سال سوم، پس از پایان سال سوم برنامه‌ریزی سال چهارم و پس از پایان سال چهارم برنامه‌ریزی سال پنجم را خواهیم داشت و در صورت توافق طرفین می‌توانیم پس از پایان این دوره ۵ ساله تمدید این قرارداد همکاری را داشته باشیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همکاری‌هایی که با کشور ترکمنستان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری سلامت داشتیم، موجب استقبال قابل توجه مردم ترکمنستان از خدمات درمانی ارائه شده در شهر امام هشتم (ع) شده است، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران ترکمنستانی حاضر در مشهد در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۲۰۰ نفر بوده که به نسبت مشابه سال گذشته ۳۰۰ نفر بیشتر بوده و رشدی بیش از ۷ برابری داشته است و پیش‌بینی شده که در نیمه دوم امسال همین تعداد گردشگر سلامت از ترکمنستان داشته باشیم.

بدیعی افزود: در حوزه پژوهش نیز پیگیر انتشار کتب منتشر شده‌ای که حاصل تحقیقات محققان و پژوهش‌گرانمان بوده هستیم و در نظر داریم تا با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد این کتب را به سرعت به چاپ برسانیم و در اختیار دانشگاه‌های متقاضی کشور ترکمنستان قرار دهیم.

وی گفت: در سفری که به ترکمنستان داشتیم آمادگی خودمان را جهت همکاری با این کشور دوست و همسایه اعلام کردیم تا در تمامی بخش‌های حوزه سلامت انتقال تجربیات را به دانشگاه‌ها و پزشکان ترکمنستانی داشته باشیم.

 

ارسال نظر