شناسه خبر: ۱۶۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

کنگره سراسری جراحان خراسان آغاز به کار کرد

کنگره سراسری جراحان خراسان امروز با حضور 450 نفر از پزشکان و جراحان سراسر کشور آغاز به کار کرد.

کنگره سراسری جراحان خراسان آغاز به کار کرد

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر حسین شباهنگ امروز، ۸ آذرماه، در مراسم افتتاحیه کنگره سراسری جراحان خراسان که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از چهار سال وقفه بار دیگر کنگره جراحی خراسان برگزار شد. عنوان و مباحث کنگره بسیار جسورانه است.

رئیس کنگره سراسری جراحان خراسان افزود: همه ما با مسائل حوزه برقراری ارتباط با بیمار هر روزه سر و کار داریم. اما امروز با نگاه ویژه تری به این ارتباط خواهیم پرداخت نگاهی که در آن ارتباط بین پزشک و بیمار بسیار مهم و موثر است. امیدوارم بعد از این‌ کنگره نوری به ارتباط پزشک و بیمار بیفتد، بتوانیم با بیماران بهتر ارتباط برقرار کرده و اقدامات درمانی را موثرتر جلو ببریم.

وی در خصوص تازهای این کنگره گفت: ما در این کنگره مسائل مربوط به هوش مصنوعی را نیز وارد کردیم. اگر از طرف وزارت‌خانه موافقت شود، برای سال آینده برنامه جراحی و هوش مصنوعی را برگزار می‌کنیم که برنامه چالش‌برانگیزی است. وی خاطرنشان کرد: پزشکی کشور ما جزو فضاهای کاری در کشور است که به روزترین وضعیت را دارد و این باعث افتخار ما است که زمانی بیماران در کشور حتی برای عمل‌های ساده به خارج از کشور اعزام می‌شدند اما الان توریسم سلامت داریم. در پزشکی به غیر از تجهیزات که باید مشکلات آن را حل کنیم، در سایر زمینه‌‎ها حداقل در منطقه سرآمد هستیم و در دنیا حرف برای گفتن زیاد داریم.

 

ارسال نظر