شناسه خبر: ۱۶۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

گازرسانی به صنایع خراسان رضوی ۳۳ درصد افزایش یافت

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: میزان گازسانی به واحدهای تولیدی صنعتی، فولاد و سیمان این استان حدود ۳۳ درصد در سال گذشته بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

گازرسانی به صنایع خراسان رضوی ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش مشهد فوری حسن افتخاری افزود: ۳۹۸ میلیون متر مکعب گاز توسط واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به مصرف رسید که این میزان در نیمه دوم پارسال با ۱۳۰ میلیون مترمکعب افزایش به ۵۲۸ میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: پارسال همچنین میزان گازرسانی به نیروگاههای برق استان ۶.۱ درصد نسبت به سال قبل از آن و معادل ۴۷۸ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: پارسال افزون بر ۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون مترمکعب گاز در استان خراسان رضوی مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: شرکت گاز خراسان رضوی در ۲ سال گذشته پیشرو در طرحهای ارتباط مردمی مانند «هر خانه یک اتاق گرم» و پویش «مردمی سازی مدیریت مصرف گاز» با هدف کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تخصیص گاز صرفه جویی شده به بخش صنعت بوده است.

افتخاری تصریح کرد: حاصل این اقدامات تامین گاز بیشتر به صنایع و نیروگاهها در مقایسه با سال قبل از آن و البته پایداری ۱۰۰ درصدی جریان گاز در ۹۵ شهر و ۲ هزار و ۶۵۰ روستای استان خراسان رضوی بوده است.

شرکت گاز خراسان رضوی خدمات رسانی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی را بر عهده دارد.

 

ارسال نظر