شناسه خبر: ۱۶۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

طلافروشان مشهدی ۶۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان گلریزان کردند

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: طلافروشان این کلانشهر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۶۰ میلیارد ریال گلریزان کردند.

طلافروشان مشهدی ۶۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان گلریزان کردند

به گزارش مشهد فوری رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: در پویش سفیران آزادی در سال اول بیش از ۶۵ نفر و سال گذشته بیش از ۱۱۰ نفر آزاد شدند که در سال گذشته به دلیل اینکه متفرقه زندانیان را آزاد کردیم، تعداد به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

یوسف تقی‌زادگان امروز، ۱۹ فروردین‌ماه، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد «پویش سفیران آزادی» که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در پویش سفیران آزادی در سال اول بیش از ۶۵ نفر و سال گذشته بیش از ۱۱۰ نفر آزاد شدند که در سال گذشته به دلیل اینکه متفرقه زندانیان را آزاد کردیم، تعداد به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

وی افزود: امسال تصمیم گرفتیم تاریخ ۲۷ ماه رمضان را برای این پویش انتخاب کنیم. در سومین مرحله تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان جمع شده که با برگزاری مراسم مبلغ بیشتر هم می‌شود و می‌توانیم تعداد بیشتری زندانی را آزاد کنیم.

تقی‌زادگان با بیان اینکه ما با مالیات مشکل نداریم، عنوان کرد: برخی زمان‌ها مشکلاتی ایجاد شده و یک ممیز موجب مالیات نجومی می‌شود. مبنای این مالیات چیست؟ آیا فروش ما و وضعیت بازار بهتر شده و رکود حذف شده است؟ در حال حاضر دولت نیاز به بودجه دارد و بودجه را بر اساس مالیات تعیین کردند، بنابراین فشار مضاعفی به واحدهای صنفی ما وارد می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد بیان کرد: دو سامانه وجود دارد. یکی مودیان مالیاتی است که ما مشکلی با آن نداریم. بیش از ۶۰۰ نفر از واحدهای صنفی ما وارد این سامانه شدند و مشکلی ندارند. دومی سامانه جامع تجارت است که اگر این کار انجام شود، هر فردی که یک یا دو بار خرید و فروش طلا انجام دهد، یک مودی مالیاتی می‌شود. البته ما پیگیری‌هایی انجام دادیم.

وی ادامه داد: نام این کار را مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشتند، در حالی که در صنف طلا و جواهر قاچاق وجود ندارد. در بازار کالایی به نام قاچاق وجود ندارد و طلای خارجی نداریم، همه کالاهای ما ایرانی هستند. از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ پروانه ابطال کردیم و بنکداران نیز در حال جمع‌آوری طلای خود از بازار هستند.

 

ارسال نظر