شناسه خبر: ۱۶۱۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

در ۶ ماه ابتدای امسال صورت گرفت

بیش از ۱۳۴ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و فاقد پروانه در استان خراسان رضوی

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۵۴۸۳ پروانه کسب در مشهد از طریق سایت نوین اصناف صادر شده است.

 بیش از ۱۳۴ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و فاقد پروانه در استان خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ هادی مخملی در خصوص برخط شدن صدور مجوزهای صنفی اظهار کرد: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری حدود ۱۳ هزار و ۳۴۲ پروانه کسب در مشهد صادر شده که به تفکیک ۵۴۸۳ پروانه کسب از طریق سایت نوین اصناف، ۶۱۶۶ پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوزها و ۱۶۹۳ پروانه کسب از طریق سایت قدیم اصناف صادر شده است.

وی افزود: در صورت اتصال برخط کلیه استعلامات در دستگاه‌های ذی‌ربط، صدور پروانه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه میزان صدور مجوزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل قبولی داشته، تصریح کرد: بیش از ۱۳۴ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و فاقد پروانه در استان وجود دارد که به طور کلی تعداد این واحدها نیز افزایش پیدا کرده است.

مخملی در خصوص مشکلات پیش روی واحدهای صنفی در رابطه با صدور پروانه کسب عنوان کرد: مشکلات فنی و مغایرت با قانون نظام صنفی به همراه تأخیرات و چالش‌هایی در صدور پروانه صنفی در ابتدای اجرای طرح، از جمله مشکلات این حوزه است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر تا حدودی با رفع مغایرت‌های موجود قانونی و تسهیل در صدور پروانه کسب و ارائه خدمات جامع و کامل به متقاضیان صدور پروانه، طرح به بهره‌برداری رسیده و به هدف اصلی خود دست یافته است. همچنین بر روی پروانه‌هایی که براساس درخواست تغییر نشانی صادر می‌شوند، کدپستی جدید به همراه آدرس قبلی درج شده و امکان اصلاح نبوده و می‌بایست به صورت موردی جهت ویرایش در سامانه تیکت ثبت شوند.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: برخی از متقاضیان که جهت ثبت درخواست به درگاه ملی مجوزها مراجعه نموده‌اند، تا مرحله بررسی استعلامات پیش‌رفته اما در مرحله آخر با خطای بررسی اطلاعات هویتی مواجه می‌شود؛ که پس از پیگیری از سازمان ثبت احوال، مشکل را به سامانه نوین اصناف ارجاع می‌نمایند. برای ثبت محورها حدود یک هفته و برای تایید محورها یک ماه زمان لازم است.

 

 

ارسال نظر