شناسه خبر: ۱۶۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

اعضای نوجوان مرگ مغزی نیشابوری جان هفت بیمار را نجات داد

اعضای نوجوان ۱۵ ساله مرگ مغزی ساکن نیشابور به هفت بیمار نیازمند عضو در شیراز، تهران و مشهد حیاتی دوباره بخشید.

اعضای نوجوان مرگ مغزی نیشابوری جان هفت بیمار را نجات داد

به گزارش مشهد فوری و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گفت: در هزار و چهارصد و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم «نیما امارلو»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان حکیم نیشابور پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی ادامه داد: کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به ۲ نوجوان ۱۷ و ۱۴ ساله این استان که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی بیان کرد: کبد این نوجوان مرگ مغزی نیز در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به بانوی ۱۷ ساله ساکن کردستان که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قلب زنده یاد امارلو در بیمارستان امام خمینی تهران به مردی ۳۳ ساله ساکن تهران پیوند شد.

خالقی گفت: قرنیه‌های این نوجوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

ارسال نظر