شناسه خبر: ۱۶۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

۴۰۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی حاشیه شهر مشهد اضافه می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ کلاس درس جدید به ظرفیت آموزشی حاشیه شهر مشهد افزوده خواهد شد و در اختیار دانش آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.

۴۰۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی حاشیه شهر مشهد اضافه می‌شود

به گزارش مشهد فوری؛ یعقوبعلی نظری صبح سه‌شنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزشی امام‌ موسی‌ کاظم (ع) ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه، اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف عقب ماندگی‌های جدی به عنوان زیرساخت‌های اقدامات، اجتماعی، فرهنگی و نرم افزاری داریم و این کمبودها باید به سرعت در برنامه جبرانی قرار داده شوند.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: خوشبختانه این تلاش در سطح استان در حال وقوع است و ضرورت دارد با نگاه جهادی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها، بخش عمده‌ای از این کمبودها را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها در حاشیه شهر مشهد مقدس عنوان کرد: حاشیه شهر مشهد مقدس به صورت عام و موضوع تحصیل و فضای آموزشی به صورت خاص باید کار مصاعفی صورت پذیرد. بدیهی است فضای آموزشی برای فرزندان بسیار حائز اهمیت است و افزایش سرانه فضای آموزشی باید در اولویت اول قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت محدود طبق گزارشات واصله، ۴۰۰ کلاس درس جدید به ظرفیت آموزشی حاشیه شهر مشهد افزوده خواهد شد و در اختیار دانش آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.

image_2023-11-21_10-57-13

نظری با اشاره به افتتاح مرکز آموزشی امام‌ موسی‌ کاظم (ع) تصریح کرد: این مدرسه در فهرست ساخت ۴۰۰ کلاس آموزشی جدید به عنوان اولین مرکز آموزشی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر سه‌شنبه یک واحد آموزشی به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امیدواریم در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بخش مهمی از نیاز فضای آموزشی با همت خیرین و عزیزان در آموزش و پرورش، تامین شود.

وی بیان کرد: تحت عنوان طرح تحول حاشیه شهر مشهد مقدس از سال گذشته، طرح‌های مختلفی برای محدوده فوق در حال پیگیری است. در این بین بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی شهرداری مشهد در حاشیه شهر تعریف پروژه شده و ۳۰ درصد از اعتبارات عمرانی دستگاه‌های مختلف مشهد هم در سهم حاشیه شهر مقدس قرار داده شده است. در این راستا خیرین عزیز هم در حال مشارکت هستند.

نظری به عناوین پروژه‌های فوق تعریف شده برای حاشیه شهر پرداخت و گفت: پروژه‌هایی نظیر آب و فاضلاب، شهرداری، بهداشت و درمان، ورزش و... به عنوان یک بسته برای حاشیه شهر مشهد تدوین شده و ما بنا داریم تا در یک بازه‌ی زمانی محدود این اهداف پیاده‌سازی شود.

 

ارسال نظر