شناسه خبر: ۱۶۱۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

سبک قصه گویی مرحوم راستگو در نوع خودش بی نظیر بود // برای کارهای مخصوص کودک و نوجوان وقف ایجاد شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: برای کودک کار کردن صرفا ساده حرف زدن نیست بلکه آنچه که مرحوم راستگو برای کودکان کار کرده است به نوعی بعد از این همه سال برای کودکان دارای جذابیت است و چه بسا خوشایند بزرگسالان نیز هست لذا کار برای کودک باید محتوا داشته باشد.

سبک قصه گویی مرحوم راستگو در نوع خودش بی نظیر بود // برای کارهای مخصوص کودک و نوجوان وقف ایجاد شود

به گزارش مشهد فوری؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامرضاعادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور ، در همایش سفیران راستگو با هدف تجلیل و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین راستگو در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی فرهنگی امامت گفت: این نشست پیرامون کودک و تقدیر از کسانی است که نوعی به کار کودک پرداخته است به خصوص شخصیتی که بخش عمده ای ازکودکی ما با قصه هایی که برای ما تعریف کرده است گره خورده است .

وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع کار برای کودک شادی آور است ولی در شرایط فعلی که شاهد کشتار کودکان بی گناه غزه هستیم نمی توانیم شاد باشیم افزود: زیرا عده ای کودک در گوشه ای از جهان این روزها خانه و کاشانه آنها خراب شده است خیلی از آنها به شهادت رسیدند ، امروز هیمنه پوشالی رژیم غاصب کودک کش بی پشتوانه شده است . وی خاطر نشان کرد : کشورهای عربی که فکر می کردند این قدرت می تواند پشتوانه امنیت آنها باشد برای ایجاد دیوار حائل میلیاردها دلار خرج کرده است که حافظ امنیت او باشد امروز خیلی راحت توسط گروهای جهادی با تسلیحات ساده این قدرت پوشالی شکست می خورد لذا با حمله و بمباران خانه ها ، بیمارستان ها و مدارس در غزه می خواهد شکست خود را جبران کند شمار شهدای غزه به بیش از 4هزار نفر رسیده است .

حجت الاسلام و المسلمین عادل با اشاره به شخصیت‌ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین راستگو که با قصه های خود ، راستگویی را به کودکان آموزش داد و خاطرات زیادی را برای ما ساخته است ادامه داد: مرحوم راستگو در شرایط سختی، کار برای کودک را آغاز کردن روحیات خاصی داشتند به عنوان مثال پدر ایشان از دنیا رفته بود ولی در عین حال با برنامه ای شاد و مفرح برای کودکان اجرا کردند .

8ef20256-67de-468d-915e-349fdc345bcc

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در تبیین مسائل تبلیغی گفتگو به زبان همان قوم اشاره کرده است در این باره یکی از چیزهایی که بخواهیم برای مخاطب در نظر بگیریم سطح فکر و سواد مخاطب است، در این باره توضیح داد: برای کودک کار کردن صرفا ساده حرف زدن نیست بلکه آنچه که مرحوم راستگو برای کودکان کار کرده است به نوعی بعد از این همه سال برای کودکان دارای جذابیت است و چه بسا خوشایند بزرگسالان نیز هست لذا کار برای کودک باید محتوا داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عادل تصریح کرد: در کار تبلیغی کودک باید در آن مطلبی برای فرد منتقل شود برداشت مفیدی کودک بتواند از آن داشته باشد، کار برای کودک باید به خوبی تبیین شود ،اهمیت و ضرورت ان به درستی بیان شود . وی یادآور شد:برای کارهای مخصوص کودک و نوجوان وقف ایجاد شود همان طور که برای روضه خوانی ، اسکان زائر وقف وجود دارد برای کودک باید وقف ایجاد کند، بعد از شهادت فخری زاده یک فرد شالی کار شمالی زمین زراعی اش که ارزش میلیاردی داشت برای برای توسعه فعالیت های علمی وقف کرد، امروز نیاز به وقف و سرمایه گذار برای کودک و نوجوان داریم .

وی ادامه داد: امروز باید بازی های فکری ، استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی ، فضای مجازی ، تولید نرم افزار و افزایش سواد رسانه با هم فکری و تعامل کار برای کودک را توسعه داد حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان در این نشست گفت: مرحوم راستگو با سبک قصه گویی که برای کودک ابداع کردند سبک قصه گویی شان در نوع خودش بی نظیر بوده است . وی خاطر نشان کرد : مرحوم راستگو از نوجوانی به قصه گویی برای کودکان مشغول بودند در دوران طلبگی برنامه های تبلیغی ایشان باز هم با محوریت کودک و قصه گویی برای این نسل بوده است و با پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مساجد معارف اسلامی برای کودکان در مساجد بیان می کردند . وی ادامه داد: یکی از برنامه های جذاب صدا و سیما برنامه های قصه گویی مرحوم راستگو بوده است و بعد ها برای مربیان آموزش های قصه گویی را برگزار کردند .

وی با اشاره به جنایت های رژیم اسرائیل و کودک کشی که در غزه به راه انداخته است ، افزود: این همایش بزرگداشت و نکوداشت فردی است که تمار عمر خود را برای یادگیری و آموزش و بازی برای کودکان و نوجوان با سبکی نو برای انتقال معارف دینی گذاشته است .

 

ارسال نظر