شناسه خبر: ۱۶۱۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

امسال ۱۳۰۰ دانش آموز نیمه شنوا در مدارس عادی خراسان رضوی تحصیل می‌کنند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: بیشترین جمعیت دانش‌آموزان پیش‌دبستانی خراسان رضوی نیمه شنوا هستند و امسال یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نیمه شنوا در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

امسال ۱۳۰۰ دانش آموز نیمه شنوا در مدارس عادی خراسان رضوی تحصیل می‌کنند

به گزارش مهد فوری؛ جواد روحانی اظهار کرد: بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در گروه ناشنوایان در مقطع پیش‌دبستانی و به تعداد ۳۵۰ نفر هستند و پس از آن، دوره ابتدایی با ۲۴۶ نفر، متوسطه اول با ۹۲ و متوسطه دوم با ۷۶ دانش‌آموز آسیب شنوایی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی ۸۰۰ دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی در  ۱۲ مرکز و کلاس خاص مشغول تحصیل هستند، همچنین ۱۳۰۰ دانش‌آموز نیمه شنوا نیز شرایط برای آن‌ها فراهم شده است تا بتوانند در مدارس عادی و در کنار دانش‌آموزان عادی به صورت طرح تلفیقی فراگیر تحصیل کنند.

وی با اشاره به هفته جهانی ناشنوایان خاطرنشان کرد: هدف از فعالیت‌ها، فرهنگ‌سازی برای افراد جامعه است که بتوانند ارتباط بهتری با افراد آسیب دیده شنوایی برقرار کنند همچنین به دنبال ارتباط بهتر نهاد‌های دولتی و غیردولتی و حتی مردم و عموم جامعه با دغدغه‌ها و مشکلات این قشر هستیم مخصوصاً دغدغه‌هایی که در تحصیل، اشتغال و ازدواج دارند.

روحانی با اشاره به شرایط اشتغال دانش‌آموزانی که درس خود را به پایان می‌رسانند نیز افزود: رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است و ورود ما به عرصه اشتغال به اندازه سهم سایر نهاد‌ها از جمله بهزیستی نیست با این حال، برخی انجمن های مردم نهاد از جمله انجمن همیاران دانش‌آموزان و دانشجویان استثنائی تلاش دارند تا زمینه فعالیت و اشتغال دانش‌آموزان اختلال شنوایی مشغول به تحصیل در هنرستان‌ها را از طریق ارتباطات گسترده با صاحبان صنایع و برخی همکاران خودمان تسهیل کنند.

 

ارسال نظر